Stare hasła do Facebooka są zapisywane na 8 lat!

Proces ochrony danych w Wiedniu jest obecnie w toku Aktywista Max Schrems przeciwko Facebookowi. W ramach tego procesu pojawiły się również metody Facebooka, o których wielu użytkowników nawet nie wie. W ten sposób firma oznacza Twoje zdjęcia i automatycznie je kategoryzuje. Ponadto stare hasła do Facebooka są zapisywane przez co najmniej 8 lat!Hasła na Facebooku są zapisywane

Zapomniałeś starych haseł na Facebooku? Facebook nie!

Właściwie bardzo jasne: Facebook pamięta stare hasła Facebooka. Ponieważ jeśli przypadkowo spróbujesz wprowadzić stare zamiast aktualnego hasła, Facebook powie Ci, że jest to tylko stare. Usługa może oczywiście to wiedzieć tylko dlatego, że zachowuje stare hasła. I nie do końca krótkie, ale co najmniej osiem lat lub więcej. Nie obchodzi Cię stare hasło? To nie do końca tak. Ponieważ nie masz absolutnie żadnej szansy na ich usunięcie. W przypadku wycieku te stare hasła mogą również wpaść w niepowołane ręce. Ponieważ jeśli nadal używasz starego hasła do Facebooka na innym koncie, cyberprzestępcy mogą z tego skorzystać.

Automatyczna kategoryzacja zdjęć

Oprócz tego w przypadku haseł na Facebooku firma kategoryzuje również każde pojedyncze zdjęcie przesłane do samego Facebooka, ale także na Instagram lub WhatsApp. Chociaż ta praktyka nie jest nowa, niekoniecznie jest przyjazna dla danych. Kategoria przypisana przez sztuczną inteligencję służy do tworzenia alternatywnego tekstu, który na przykład mówi osobom niewidomym czytniki ekranu. Możesz sam zmienić takie teksty.

Dane są nadal gromadzone masowo

Model biznesowy Facebooka opiera się na handlu danymi i przekazywaniu ich stronom trzecim w celach reklamowych. sprzedawać. Do tego Zbieranie i przesyłanie danych Facebook zawsze był ostro krytykowany. Inne strony obsługują również Facebooka i przekazują dane użytkownika do firmy. Teraz możesz zobaczyć, kto udostępnia Twoje dane Facebookowi, a także usunąć wszelkie połączenia z Twoim profilem. To, co brzmi lepiej, jest dla ochrony konsumentów Stiftung Warentest ale brak rzeczywistej poprawy ochrony danych. Nie widzi powstrzymania „zbiorowego gniewu firmy”. Jednak „dane nie są już powiązane z profilem użytkownika na Facebooku, ale są wykorzystywane tylko w formie anonimowej”.

Więc w zasadzie wszystko jest takie samo: Facebook chce twoich danych - a firma nie zatrzymuje ich dla siebie! Zawsze powinieneś być tego świadomy podczas korzystania z usług takich jak Facebook, ale także WhatsApp i Instagram!


Utworzono:02 / 24 / 2020

Schreibe einen Kommentar