Znów kłopoty z Facebookiem w Europie - i nie ma końca

Po raz kolejny Facebook pojawił się w nagłówkach. Nic naprawdę nowego, teraz Mark Zuckerberg niekoniecznie ma szczęście, jeśli chodzi o jego „dziecko”. Ale jak tym razem Facebook się zdenerwował? Możesz tego nie wiedzieć, ale Facebook może śledzić twoje zachowanie podczas przeglądania bez Twojej zgody. Ustalenia następnie sprzedały portal, a następnie przyniosły zysk reklamodawcom. Twoje osobiste „Udostępnienia” i „Polubienia” ujawnią całe twoje zachowanie związane z przeglądaniem w cyfrowym świecie - zgodnie z belgijskim organem nadzorującym prywatność Belgian Privacy Commission (BPC).

Wysokie kary za Facebooka

Nie tak świetnie, cała sprawa ... Znalazłem także belgijskich sędziów i gigantów mediów społecznościowych skazanych na surowe kary, o ile nie zniesie tego zachowania. Teraz, gdy Facebook nie jest jednym z biednych gobblerów, kary są zgrabne. Możesz zarobić około X milionów dolarów 125 plus dolarów 300.000 za każdy dodatkowy dzień, w którym system będzie online. Ponadto Facebook musi usunąć wszystkie dane wcześniej zebrane nielegalnie.

Już sankcjonowany po raz drugi

Nieźle - ale na pewno także z powodu faktu, że firma została ukarana po raz drugi. 2015 złożył pozew cywilny przeciwko Facebookowi przeciwko BPC. Treść skargi dotyczyła tajnego monitorowania osób niebędących użytkownikami za pośrednictwem wtyczek społecznościowych, odcisków palców („pikseli”) i innych. Co zrobił Facebook? Zignorował pozew, a BPC poszła do sądu.

Co Facebook mówi o zarzutach

Zgodnie z oczekiwaniami Facebook nie jest zadowolony z tej decyzji, ponieważ jej metody zostały prawdopodobnie źle zinterpretowane. Firma zobowiązała się do poprawy i wydała oświadczenie:

„Pliki cookie i piksele, których używamy, są standardowymi technologiami branżowymi. Umożliwiają one setkom tysięcy firm rozwijanie działalności i docieranie do klientów w całej UE. Od każdej firmy, która korzysta z naszych technologii, wymagamy wyraźnego informowania o tym użytkowników końcowych. Udzielamy również użytkownikom prawa do rezygnacji z gromadzenia danych w witrynach i aplikacjach poza Facebookiem, które są wykorzystywane do reklamy ”.

Biedny, niezrozumiany Facebook: W rzeczywistości nie robi nic dobrego dla użytkowników i nie-użytkowników

Facebook twierdził również, że nie robi nic nielegalnego ani nieprzejrzystego. Wręcz przeciwnie, firma posunęła się nawet do tego, aby oznaczyć swoją działalność jako korzystną zarówno dla użytkowników, jak i dla osób niebędących użytkownikami, ponieważ technologia pozwoliłaby im cieszyć się bardziej odpowiednimi treściami. Użytkownicy niebędący użytkownikami korzystają z protokołów ukierunkowanej reklamy ... więc Facebook. Takie podejście pozostaje jednak podejrzane - zwłaszcza w świetle obecnych wyzwań prawnych i rosnącej niechęci klientów do reklamy, która ściga ich jak prześladowca przez Internet.

Unijne rozporządzenie o ochronie danych wnosi rozmowę do dyskusji

Facebook może być zaangażowany w postępowania sądowe na wielu frontach. Nie tylko ze względu na nowe ogólne unijne rozporządzenie o ochronie danych (RODO), które powinno obowiązywać od maja. To dalekosiężne prawo daje prywatność nowy wymiar życia, wprowadzając nowy system kar za naruszenie danych. Kary te naprawdę są, mogą stanowić do 4% rocznej sprzedaży firmy na całym świecie ...

Użytkownicy Facebooka nagle zobaczą światło ...

Zwolennicy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych mają nadzieję, że zaostrzenie warunków uniemożliwi firmom takim jak Facebook śledzenie danych swoich klientów. Jednym z rezultatów będzie pewność, że użytkownicy są coraz bardziej świadomi wykorzystywania swoich danych przez Facebook. Prawdopodobnie nie są bardzo zainteresowani udziałem w grze na Facebooku, która zamienia prywatne dane użytkowników w lukratywny biznes.

Quo Vadis, Facebook?

Innym czynnikiem dla Facebooka w tej sadze są jej reklamodawcy, którzy mogą być zaniepokojeni obecnymi zawirowaniami i rozpoczęciem RODO pod koniec maja. Aby uspokoić i uszczęśliwić ich, Facebook organizuje warsztaty dla MŚP, które są głównym źródłem dochodów. Jedno jest jasne: to będzie naprawdę ekscytujące zobaczyć, jak Facebook poradzi sobie z przyszłymi wyzwaniami prawnymi i regulacyjnymi. Jesteśmy na bieżąco!


Utworzono:03 / 23 / 2018

Schreibe einen Kommentar